YOLO, avagy minden csak felfogás kérdése

Mostanában ettől hangosak a közösségi oldalak, ahol a fiatalok megosztják az életük minden apró mozzanatát. Akármit is követnek el, mindenre csak annyi a válasz, hogy egyszer élünk, nem? De, valóban. Viszont minden őrültséget akkor sem kell elkövetni. Nem akarok álszent lenni, én sem vagyok ártatlan bárányka, nem is erről szól a dolog. Csupán vannak következmények, amelyeket akkor is vállalni kell, ha csak azért tettünk valamit, mert YOLO és mert menő! Uccu neki,  mehet a randalírozás, partyzás állandóan, meg persze gyorshajtás, főleg teljesen részegen. Bár azért az irónia megjelenik, amikor egy YOLO rendszámú autó látható egy képen a felismerhetetlenségig összetörve...

Tulajdonképpen sok mindent takarhat ez a "jelmondat". A mai tinik nagy részének olvasatában csupán annyi, hogy akármit meg lehet tenni. Partyzzunk, más nem számít. Félreértés ne essék, az életbe beletartozik az is, hogy az ember jól érezze magát, így a bulizás sem marad ki természetesen, viszont nem minden szól erről. Én úgy gondolom, hogy a legtöbben nem is pozitív életfelfogásként alkalmazzák a YOLO-zást, hanem kifogásként használják a viselkedésükre. Semmiért nem kár, hisz csak egyszer élünk, azt pedig ki kell élvezni, nemde? Hogyne, jogos... Legyen mire visszaemlékezni. Csak a következményeket is vállalni kell, ha valami rosszul sül el. :)
Az én falamon is szerepel a You Only Live Once felirat, de nem azért, hogy ez lehessen a kifogás, akármit is teszek. :D Véleményem szerint mást takar a YOLO. Nekem annyit jelent ez a mottó, hogy csak egy életünk van, azt kell kihasználni, a maximumot kihozni a dolgokból. Engem arra ösztönöz, hogy komolyan vegyem a dolgaimat, legyenek céljaim, amelyeket elérhetek, majd tűzzek ki újabbakat. Mindig lehet jobban csinálni a teendőket, személy szerint utálom azt az érzést, amikor tudom, hogy tudtam volna javítani a teljesítményemen...

Összegzés: A YOLO dolog lehet egyfajta motiváció vagy csak simán magyarázat a hülyeségekre. Egészen addig nincs gond eme jelmondattal, ameddig tényleg arra használjuk, amire való. Annyi a lényege, hogy a legtöbbet hozzuk ki az életünkből, érjük el a céljainkat, valósítsuk meg az álmainkat, biztosítsuk magunknak azon életfeltételeket, amelyeket szeretnénk. Viszont ezzel magyarázni a stikliket és a YOLO szöveg mögé bújni minden egyes veszélyes dolognál, az már nem pálya.











Nektek mi a véleményetek erről a témáról?

2 megjegyzés:

  1. 100%-ig egyet értek veled :D Régebben én is kifejtettem erről a véleményemet, ha gondolod olvasd el ;) http://wonderful-fleur.blogspot.hu/2013/08/yolo-mizzeria.html

    VálaszTörlés